Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Dom Pomocy Społecznej w Ryżkach

Wycieczka - Ziemia Łukowska 16.05.2018r.

Utworzono dnia 25.05.2018

16 maja 2018 roku 6 osobowa grupa Mieszkańców wraz z opiekunami wybrała się na wycieczkę historyczną po naszym regionie. Około godz. 8:30 dotarliśmy do Okrzei. Tam zobaczyliśmy kościół nierozerwalnie związany z H. Sienkiewiczem. Fundatorką tej świątyni była prababka pisarza. Tam odbył się ślub rodziców Henryka i jego chrzest. Nieopodal kościoła w Okrzei znajduje się cmentarz, gdzie jest grób matki pisarza, który również odwiedziliśmy. Kolejnym etapem wycieczki było wspięcie się na szczyt kopca usypanego ku czci noblisty, który na wszystkich zrobił ogromne wrażenie. Niestety długo nie mogliśmy podziwiać widoków z kopca, musieliśmy ruszać w dalszą drogę.

Następnym przystankiem naszej wyprawy była Wola Okrzejska, gdzie znajduję się dworek,
a w nim Muzeum H. Sienkiewicza. To właśnie tam urodził się polski noblista. Grupę oprowadzała pani przewodnik, która opowiadała o życiu i twórczości literackiej Henryka Sienkiewicza. Mogliśmy obejrzeć stare fotografie, różne wydania dzieł, przedmioty związane z jego twórczością. Bardzo spodobała się nam możliwość dotykania eksponatów muzealnych oraz przymierzania kostiumów filmowych. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia na tronie Nerona postaci z filmu „Quo vadis.

Na naszej wycieczce nie mogło zabraknąć grila, zorganizowaliśmy go pod wiatą nieopodal dworku. Mimo deszczowej pogody gril się udał i z pełnymi brzuchami mogliśmy ruszyć w dalsza drogę.

Ostatnią odwiedzaną przez nas miejscowością była Wola Gułowska. Zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne oraz Muzeum Czynu Bojowego Kleeberczyków. Duże wrażenie na nas zrobiło nowoczesne muzeum, gdzie poczuliśmy atmosferę wojny. Mogliśmy usłyszeć dźwięki bitwy i poznać ważny fragment historii naszego regionu. Wycieczka dostarczyła nam wiele wrażeń i pozostanie na długo w naszej pamięci!

Wycieczka po Ziemi Łukowskiej/16 MAJA 2018r.

Utworzono dnia 24.05.2018, 10:21

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.